
Popularyzowanie spożycia wyrobów mleczarskich oraz opracowanie innowacyjnego modelu upowszechniania nowej wiedzy o produktach mleczarskich w aspekcie ich właściwości prozdrowotnych
Działania obejmują dostarczenie cyfrowych narzędzi do popularyzacji wiedzy, stworzenie bazy danych oraz upowszechnianie wiedzy na temat znaczenia produktów mleczarskich w żywieniu człowieka z uwzględnieniem jego potrzeb żywieniowych, preferencji, zwyczajów żywieniowych i upodobań kulinarnych oraz aktualnych trendów konsumenckich.
W Obszarze III zadanie pozwoli na opracowanie nowoczesnego modelu popularyzacji wiedzy żywieniowej dotyczącej produktów mleczarskich i ich roślinnych zamienników, uwzględniającej aktualne trendy proekologiczne. Na bazie wyników z obszarów I i II zostanie również przygotowana baza nowej wiedzy oraz opracowane metody i innowacyjne narzędzia upowszechniania, z wykorzystaniem technik informatycznych (m.in. strona WWW, dedykowane różnym grupom odbiorców aplikacje, chatboty itp.). W obszarze tym zostaną także opracowane materiały, dobre praktyki i z i decydentów. Obszary tematyczne poruszane w ww. opracowaniach obejmować będą: a) wartość żywieniową produktów mleczarskich i ich wpływ na zdrowie, b) charakterystykę produktów dla osób o specjalnych wymaganiach żywieniowych; c) aspekty związane z wpływem hodowli bydła mlecznego na środowisko, d) zrównoważoną produkcję i przetwórstwo mleka. Zakres i stopień zaawansowania wykorzystywanych w Obszarze III narzędzi i kanałów komunikacji będzie dostosowany do percepcji i szeroko rozumianych potrzeb grup odbiorców (w tym dzieci, młodzież, osoby dorosłe, osoby starsze, osoby ze szczególnymi potrzebami żywieniowymi).
Brochure Download
Please click download button for getting brochure file